Välkommen Otto!

Webbredaktör Holmström
Webbredaktör

Sedan ett par veckor jobbar Otto Nordgren som teamledare över våra fältsäljare i sydost. Vi är väldigt glada och stolta att Otto valt att hänga med på vår resa. Vi lånade Otto en stund för att få lära känna honom lite mer.

 

Vad gör en fältsäljare egentligen?

Som fältsäljare är man länken mellan kund och kommunikationslösningen Tellit erbjuder. Det är mitt ansvar att kunden ska känna sig trygg och nöjd med sin telefoni. Jag är ofta ute och träffar kunder – både nya och befintliga.

 

Vad gjorde du innan du kom hit?

Jag har jobbat med försäljning och kundengagemang i snart 6 år. Jag har hunnit med att vara butikschef i Stockholm och Account Manager i Malmö.

 

Varför gillar kunder dig?

Jag är alltid glad! Och samtidigt håller jag alltid en professionell känsla för affärer. En respekt för kundens utmaningar. För mig finns det ingen högre prioritet än att sätta min kund i första hand. Alltid i första hand och inget lämnas åt slumpen.

 

Vilka egenskaper tillför du till Tellit?

Jag är lyhörd och väldigt målinriktad men framför allt har jag ett stort fokus på att bygga upp och upprätthålla riktigt goda kundrelationer. Det gör jag med personligt engagemang, glädje och enorm drivkraft.

 

Med vilka tre ord skulle du beskriva dig själv?

Driven, tävlingsmänniska och proffsig

 

Med vilka tre ord skulle andra beskriva dig?

Glad, ödmjuk och strukturerad. 🙂

 

Vad gillar du bäst med Tellit?

Det är fullt med drivna människor som jobbar varje dag för att verkligen kunna ge kunden det lilla extra. Det är häftigt att se.

 

Varför är det viktigt med nöjda kunder?

Utan nöjda kunder får du inte heller några nya. Man måste fokusera på att hålla sina befintliga kunder nöjda. En kund köper inte bara den vara eller tjänst du erbjuder utan lika mycket den hängivenhet du visar dina kunder.

 

Vilket är ditt bästa tips till våra kunder?

Vi är den lilla operatören som vill göra det lilla extra för att du som kund ska ha bästa förutsättningar till en lyckad dag på jobbet. För oss är kunden allt.

 

Otto på trappan på Tellit

Bonusfrågor

 

Har du gjort bort dig någon gång?

Samma dag som jag hämtade min nya bil lyckades jag skrapa upp hela sidan vid bakhjulet. Jag hade haft bilen i 2 timmar. Så går det när man underskattar hur trångt det kan vara i ett parkeringsgarage.

Vad gör du när chefen inte ser?

Med största sannolikhet pratar jag mat- och vintips med en kund över telefon.

Favorit tv-serie?

Suits!

iPhone eller Android?

iPhone.

Ett måste till fredagsmyset?

Ett glas rött. Välfyllt och lagom fylligt.

 

Vill du få grymt proffsig och positiv hjälp att skräddarsy en lösning för ditt företag?
Sitter du dessutom i Skåne, Småland eller Blekinge?

 

Boka gärna ett personligt möte med Otto idag – ring 0455-350322 eller skicka ett mail

Läs andra artiklar

Copyright © 2019 Tellit. All rights reserved.