Du har väl inte missat att du får välja vilket nummer du vill visa när du ringer? Det vill säga vilket nummer syns i telefonen hos den du ringer till.
Varför är det viktigt att visa rätt nummer?
Tänk att du ringer en kund som har frågor om en beställning. Du ringer upp men kunden svarar inte. Kunden ringer tillbaka dagen efter – då är du hemma och vabbar. Eftersom du visade ditt mobilnummer ringer kunden tillbaka till det.
Hade det inte varit bättre att visa företagets nummer? Då hade kunden ringt tillbaka till företaget och fått hjälp av dina kollegor istället.
Eller tvärtom – visa ditt mobilnummer när du ringer privata samtal (ja, det gör vi nog alla) för att säkra att du blir uppringd och inte någon av dina kollegor. Eller din chef?
Hur väljer jag vilket nummer jag ska visa?
Enkelt. Här berättar vi hur du ställer in vilket nummer du alltid vill visa när du är på jobbet och vilket du alltid vill visa när du är hemma. Och även hur du ställer in om du vill strunta i alla regler.
Allt detta gör du i mobilappen (Psst! Ladda ner den här)
Så här gör du:
Visningsnummer
Ändra visningsnummer
1. Tryck på menyn
2. Välj Visningsnummer
3. Klicka på numret bredvid Visningsnummer
4. Välj nummer
Klart!
Schemalägg visningsnummer
Välja rätt nummer
1. Tryck på menyn
2. Välj Visningsnummer
3. Aktivera Arbetstid
4. Klicka på numret bredvid Under arbetstid och välj nummer
5. Klicka på numret bredvid Utanför arbetstid och välj nummer
Klart!
Ändra schema
7. Kryssa ner de tider du vill ändra (förinställt är kl 8 -17)
8. Välj Lägg till
9. Välj de dagar du vill lägga in samma tid på.
10. Tryck på Start tid och välj klockslag då arbetstiden börjar
11. Tryck på Slut tid och välj klockslag då arbetstiden slutar
12. Tryck på Skapa schema
Klart!
Tips! Du kan lägga till två tider på samma dag – t.ex. om du vill lägga in en paus för lunch. Repetera steg 8 till 12 för att dela upp dagen i två scheman.
Tillfälligt visningsnummer
Ställ in tillfälligt visningsnummer
1. Klicka på numret under Tell it-loggan på startsidan
Ser du inget nummer? följ steg 4 till 7 ->
2. Välj vilket nummer du vill visa
3. Tryck på Stäng
Klart!
Tänk på att ändringen bara gäller tillfälligt, gäller alla dina telefoner och bara 30 sekunder efter du gjort valet. Därefter visas ditt vanliga visningsnummer.
Ser du inget nummer alls?
Då behöver du bara aktivera genvägen:
4. Tryck på menyn
5. Välj Inställningar
6. Välj Temp visningsnummer
7. Aktivera genvägen
Klart!
Till vem och när. Valet är ditt.
Hej från kollegorna på Tellit!