Inlägg

5 tips för nöjdare kunder

Att ha nöjda kunder är något som kräver mycket jobb och det är ett ständigt pågående arbete. Hos oss är det alltid högst upp på agendan och vi delar gärna med oss av våra 5 allra snabbaste tips.

Hos oss på Tellit strävar vi alltid efter att ha de nöjdaste kunderna. Att ha nöjda kunder är något som kräver mycket jobb och det är ett ständigt pågående arbete. Hos oss är det alltid högst upp på agendan och vi delar gärna med oss av våra 5 allra snabbaste tips:

1. Svara

Har du inte möjlighet att hjälpa kunden för stunden – svara det då och be att få återkomma. Tystnad och inget svar skapar många förutfattade meningar. (Psst! Med Tellit behöver du aldrig missa ett samtal)

En tanke: Vad tänker du själv när ett företag inte svarar?

2. Vänlighet

Ett vänligt bemötande går före kunskap. Alltid. Att få ett vänligt bemötande är mer uppskattat än de snabbaste svaren.

En tanke: När fick du ett genuint vänligt bemötande senast?

3. Lyssna

Vad säger kunden? Även om du säkert kan gissa vad kunden behöver redan innan första meningen är klar vinner du mycket förtroende genom att faktiskt lyssna. Och lyssna klart.

En tanke: Hur många förutfattade meningar finns det om dig? Tycker du att dom stämmer?

4. Nivån

Utgå alltid från kundens nivå – därför är det extra bra att lyssna på kunden först. Du finner många ledtrådar på vilken nivå som är lämplig genom att bara lyssna.

En tanke: Du är expert inom ditt område – det innebär oftast att din kund inte är det.

5. Proaktiv

Har kunden fått de svaren som behövs eller kan du förutspå eventuella följdfrågor redan nu? Vad händer när kunden börjar använda varan eller tjänsten?

En tanke: Hur lätt är det att vara förberedd på frågor inom ett område man inte kan?

Många (eller kanske alla) av tipsen är självklara för de flesta. Klart man är vänlig, eller hur? Och att man lyssnar. Såklart.  Men ibland är det lätt att glömma bort. Säkerligen på grund av stress, press eller annat som rör företaget. Det är dock alltid viktigt att komma ihåg att det är dina kunder som hjälper till att bygga ditt företag.

Vi bjuder därför på ett bonustips. Kanske det bästa tipset av alla: Se alltid dina kundkontakter som en gåva. För sällan erbjuds en bättre möjlighet att marknadsföra företaget. Oavsett om det är en befintlig kund, ny kund, någon som ringt eller kommit fel. Ta vara på den möjligheten. Alltid.

Hej från kollegorna på Tellit!

Gigaset

Så nära en hederlig telefon med sladd som du bara kan komma har vi lösningen SNOM. Skillnaden mellan en gammeldags telefon och SNOM är att du likt andra IP-telefonilösningar ringer över internet.

En SNOM används oftast av en person med ett fastnummer. Den kan så klart också användas för att ta samtal, ringa ut, och koppla vidare till kollegor eller andra personer. SNOMen kopplas till Tellits molnväxel.

Gemensam nämnare med all sorts fast telefoni vi levererar är att den går över internet. Så det du behöver, bortsett från en Gigaset-, SNOM-telefon eller Softphone, är uppkoppling mot internet. Antingen draget med en nätverkskabel direkt in i telefon eller dator, eller över WiFi.
 
Fördelen med IP-telefoni är att du kan ringa samtal från byggnader eller platser som ni annars kanske inte har full täckning för med vanlig telefon. På så sätt kan du med våra lösningar för fast telefoni i kombination med vår molnväxel enkelt hantera samtal och sköta växeln, oavsett var du befinner dig.

Gigaset

Fast telefoni i form av Gigaset-telefoner används oftast om man har en eller fler avdelningar på ett företag som alla behöver en trådlös telefon med ett fastnummer.

Exempelvis kan man på ett företag behöva en telefon på kontoret, en på lagret, en i produktionen, och så vidare.

Här är Gigaset tillsammans med Tellits molnväxel den ultimata lösningen för att alla ska kunna nå varandra på ett enkelt sätt.

Gemensam nämnare med all sorts fast telefoni vi levererar är att den går över internet. Så det du behöver, bortsett från en Gigaset-, SNOM-telefon eller Softphone, är uppkoppling mot internet. Antingen draget med en nätverkskabel direkt in i telefon eller dator, eller över WiFi.
 
Fördelen med IP-telefoni är att du kan ringa samtal från byggnader eller platser som ni annars kanske inte har full täckning för med vanlig telefon. På så sätt kan du med våra lösningar för fast telefoni i kombination med vår molnväxel enkelt hantera samtal och sköta växeln, oavsett var du befinner dig.

OBD

Kopplas enkelt in i bilens OBD-uttag (sitter oftast under eller bredvid ratten). Passar alla bilar som tillverkats 2004 och framåt.
Till skillnad från batterienheten mäter denna även bränsleförbrukning.

Batteri

Monteras på bilens batteri och till skillnad från OBD-enheten syns inte denna efter installation.