Börja med att starta om din telefon – det löser 9 av 10 problem med uppkopplingen. Ibland fastnar helt enkelt processer och precis som vi människor behöver sömn behöver även tekniken en omstart.
När du startar om telefonen så startar även processerna om och det som kopplas upp mot mobilnätet får en ny chans att prata med nätet.
Är du ny kund hos Tellit?
Se till att ditt simkort från Tellit sitter i mobilen – om inte är det dags att byta. Om du precis bytt simkort – testa gärna att starta om telefonen en gång extra. Funkar det fortfarande inte? Kontakta oss – vi hjälper dig gärna.
Har det funkar tidigare på samma plats?
Antingen är det en tillfällig driftstörning som spökar – vilket du kan snabbt kan se här eller så är det något som inte stämmer med din telefon. Har du startat om telefonen? Om ja – testa simkortet i en annan telefon. Funkar det efter bytet så är det telefonen som behöver ses över. Funkar det inte efter bytet är det med största sannolikhet en driftstörning eller i mindre vanliga fall – fel på simkortet eller abonnemanget. Ta dig en titt på driftstörningskartan – hittar du ingen driftstörning där du befinner dig? Kontakta oss – vi hjälper dig gärna.
Innan du ringer – kolla gärna detta:
- Vad händer när du försöker ringa?
- Får du något felmeddelande?
- Kan du ta emot samtal?
- Kan du surfa?
- Kan du skicka (och ta emot) SMS?